Services

A104 Dokumenthåndtering

Del på

Introduktion

A104 Dokumenthåndtering definerer, hvordan du klassificerer og arkiverer dine dokumenter.

Du forsyner dine dokumenter med metadata i overensstemmelse med manualens lister. Det gør dem lette at finde -- både i en database og i en mappestruktur. Manualen definerer 41 områder, hvor du kan oprette metadata. 5 af dem er obligatoriske.

Manualens principper er uafhængige af, hvilken software du bruger.

Hvis vi i byggeriet er enige om, hvordan vi håndterer vores dokumenter, bliver samarbejdet og dokumentudvekslingen mellem virksomhederne lettere.

A104 Dokumenthåndtering erstatter Arkiv- og
dokumentstruktur, CAD-filer og -mapper 2008 og C206 Emailstandard for byggeprojekter. De tre forældede publikationer kan stadig findes. Klik på "Se detaljer og evt. tidligere udgaver".

Adgang til A104 Dokumenthåndtering forudsætter, at du har abonnement på Molios Grundpakke.

Du kan også lave opslag på dokumentegenskaber på ccs.bips.dk.

 

Vejledning

Kapitel 1-7 introducerer tankesættet bag manualen.

Kapitel 8 indeholder selve metadata- og værdilisterne.

Kapitel 9 er en eksempelsamling.

Kapitel 10 beskriver standardløsninger for arkiv‐ og mappestruktur og for dokument- og cad-navngivning.

Baggrund


Relateret

Dette værktøj/værktøjsemne relaterer sig til:

Anvisning (1 element)

A104 Dokumenthåndtering 16. jun. 2015

A 104 Dokumenthåndtering definerer, hvordan du strukturerer og arkiverer dine dokumenter.

Restricted

Mappestrukturer (6 elements)

Mappestruktur Arkitektvirksomhed 28. nov. 2016

Restricted

Mappestruktur Bygningsejer 28. nov. 2016

Restricted

Mappestruktur Bygningsejer og driftsorganisation 28. nov. 2016

Restricted

Mappestruktur Entreprenørvirksomhed 28. nov. 2016

Restricted

Mappestruktur Projektweb 28. nov. 2016

Restricted

Mappestruktur Rådgivende ingeniørvirksomhed 28. nov. 2016

Restricted

Logbog

Area does not have any change history.

Hjælp

Nyheder

  • 19. jul. 2012

    A 104 Dokumenthåndtering er klar Læs mere